lördag 28 december 2013

Mörker vs ljus

Nyligen inkommen från en promenad. Kompakt mörker. Här på landet är det verkligen mörkt mellan 16 och 08. Mörkt som i mörkt, inte ens lite ljust! 

Promenaden var härlig, trots mörkret. Jag hade en ficklampa med mig, och måste säga att de var ganska mysigt! Att gå där och filosofera, titta på stjärnorna, lyssna på naturens ljud, andas frisk skogsluft och vara uppkopplad- endast med Skaparen. 

När jag promenerar har jag i princip aldrig med mig telefonen, för det ger en sån frid att bara vara ute utan teknik. Testa gärna om du inte gjort det ;) mobilfri zon är alltid nyttigt! 

Men tillbaka till mörkret. 
Det är kalasmörkt ute. MEN: I mörkret skall ni se ett stort ljus... Och mörkret har inte övervunnit det! Jag gick med ficklampa, jag hade bokstavligt talat ljuset i min hand. Bildligt kan du välja att gå med ljuset i din hand om du vill! Ljuset finns alltid bredvid dig, inte alltid som du ser det, men kopplar du upp- tar ljuset i handen så lyser det vägen för dig! 
En som verkligen går tillsammans med ljuset är Carola. Tycka vad man vill om hennes musik, men ett rent hjärta verkar hon absolut ha! 

Mår du dåligt, eller mår du bra- vilket som så finns ljuset för dig och du har en chans att välja! Jag måste säga att jag föredrar att vandra i ljuset i jämförelse med mörker. 


Dagens låt är till B- en saknad vän och broder. En man som fick bli gammal, som valde ljusets väg och verkligen reflekterade ljuset så vi andra fick del av det! Dessa rader ger jag: 

Jag saknar dig, jag saknar dig min bror. 
Jag sa: jag saknar dig, mer än vad du tror- vi ses på andra sidan.
Titiyos version på Kens Själen av en vän. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar