söndag 15 december 2013

från bord till bord och från gudstjänst till gudstjänst...

Skön helg med kalas och trevligheter!
Var hemma hos mor o far en sväng fredag-lördag då hela familjen var samlas. Så galet trevligt!
Igår blev det alltså god lunch (eftersom de fanns massa mat kvar från fredagens festligheter)- rotfrukter i ugn, sås, sallad och långstekt älgkalv! Mums.

Körde tillbaka till mitt hem, vilade en liten sväng innan det var dags för nästan kalas. Julfest i jobbet, med ankbröst, älg carpaccio, hjortrevben, vildsvinsskinka, rökt rådjur, hjortkorv och vilt-köttbullar+ massagodsaker till. Vad klår gott viltkött?? Inget tror jag....

Idag är det söndag, vilodagen.
Ska iväg till kyrkan ikväll, var inte på någon förmiddagsgudstjänst- kändes lite ovanligt för jag uppskattar verkligen att gå till kyrkan, framförallt på förmiddagen. Inte för att vara duktig, inte för att vara präktig eller säga hur många gånger jag varit i kyrkan eller inte i höst. Men jag har inte missat en förmiddagsgudstjänst sedan 22 september, och då var jag utomlands i jobbet..... Så nästan lite ny upplevelse idag!

Precis som att gå från bord till bord när det gäller maten, och få den serverad av andra kan det bli med gudstjänster. Att gå för att gå, att vara där för att andra förväntar sig det. För att få. Personligen älskar jag att gå i kyrkan- gärna lite olika kyrkor för att möta Gud på olika vis och genom olika människor. Att ta emot, men också att vara med och ge/tjäna Gud och människor. För jag tror det är en viktig del av livet på jorden, gemenskapen med andra människor och med vår Herre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar