lördag 7 december 2013

En snäll flicka

tycker alla är trevligt, eller hur!? Jag håller med. Men varför är så många kvinnor (tidigare flickor) så otroligt snälla mot alla andra men så hårda mot sig själva? Jag tror vi alla brudar känner igen oss i det på ett eller annat vis. Vad är hälsosamt med det?

Kanske har ni män samma problem? Fast att ni alltid förväntats vara tuffa? Jag vet inte, jag är ju brud.

Självbild och förväntad bild är ofta olika. Men skulle ändå säga att den bild som allra oftast styr- är bilden av vad jag tror att andra tror/tycker/tänker om mig! Alltså har jag byggt upp förväntningarna alldeles själv.. Bra där. Men lätt hänt! 

Vad innebär det att vara snäll mot sig själv för dig? För mig? Kanske inte samma, men ack så viktigt att fundera på det och börja vara snällare mot mig själv. Kanske vill du gå i samma fotspår? 

December är min snäll-mot-mig-själv-månad. Är man inte det resten av året kan man ju vara det en månad? För mig innebär det i år- PT-träning, en solning, trigger-massage av min exPT, besök i Falköping förra helgen med A&B där vi var på spa.. Fotbehandling för min del. Nu i veckan var jag och fixade ögonbrynen- vax o färg. Nagelservice innan jul och dessutom ett besök hos frisören där hemma! Riktig skämma-bort-månad... Funkar kanske inte varje, haha!

Dessutom ska jag välja att gå min egna väg, vad de innebär vet just nu bara jag. Hihi. Jag gillar hemlisar, och att blicka framåt!! 


Ta hand om dig, och var snäll mot dig själv och andra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar