tisdag 18 februari 2014

Disciplin och dvala.

Om man är en person som gillar disciplin, struktur och ordning verkar många tro att man aldrig kan gå utanför sina ramar! Jag möter det ganska ofta.. Är du inte för hård mot dig själv? Nä jag tänkte väl att du inte skulle välja det! Kan du inte bara va som alla andra? Nä.
Tänk för att jag kan inte det. Jag kan inte vara som alla andra, det är inte min uppgift är i livet. Det är att vara mig själv. Och jag vet vad jag mår bra av, vad jag behöver disciplin inom och var jag behöver mer nåd. Men jag vet också att ja tillåter mig "nåden, friheten från disciplin och att gå utanför ramarna mellan varven." Men det kanske inte andra ser? 

Jag tänker såhär, typ två sjok där det översta är Nåd och åter nåd. Och sen under det så kommer disciplin- olika för olika människor, inom olika områden. Men viktig för alla eftersom vi har levt och inte alltid skött oss på det sätt som är det bästa för oss. 
I helgen levde jag som i dvala, februari-gråheten vilade tungt över mig. Sov, vilade, slappade, åt godis, glass, kakor, kände mig som att jag var helt slut. Kanske till viss del pga allt socker, kanske till viss del pga att jag inte vart hemma nån kväll på 1,5 vecka. Jag går på precis samma nit igen! Konstigt. 

Men ikväll är jag hemma. Vilat hela dagen efter några timmars jobb och träning. Vilat. Läst. Slappat. Lyssnat på musik. Softat. Och har blivit pigg och rastlös! Jag tänker att det är positivt eftersom jag inte känner mig som i en dimma längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar