lördag 4 januari 2014

Time for change

2013 slutade kalas med fina vänner, skönt o avslappnat! 
A, A, B och J var med mig och jag var uppe till halv 5 (helt galet för att va mig).
2013 var ett år där jag ville bli bättre på att säga NEJ! Att vänligt men bestämt inte boka in för mycket, göra alla uppdrag man kan för att vara snäll samt vara andra till lags. Tycker att jag faktiskt var ganska bra på det under sommar/höst! Man får bara vara, vila, sola och bada också...
2013 var även ett år med mycket resor: Etiopien, England, Florida, Cypern o Mallis. Aldrig har jag rest så mycket, äntligen får jag åka lite. Och aldrig har jag väl solat o badat så mycket heller. 
Jag flyttade från Växjö tillbaka till kära Halmstad, jag fick en fantastisk hemgrupp, lärde känna nya människor och fick ett underbart jobb, blev invald i församlingsstyrelse och lärde mig massor med annat. Ett år fullt av nåd! 

En av de största sakerna jag lärde mig var om Känslor. De finns, de existerar även hos mig, det är okej att känna både si och så, livet blir inte alltid som man tänkt sig, relationer blir inte alltid som man tror och det finns människor som är otroligt viktiga i ens liv. Jag var i en relation som också avslutades, jag gick på bröllop, en betydelsefull person lämnade jordelivet, jag delade glädje och sorg med nära vänner, och Gud har skapar känslorna- klart han tycker det är okej att känna känslor!! 
Bäst av allt var att jag lärde mig älska. På riktigt. Även om jag är trött, helt slut, sur eller riktigt irriterad- kan jag älska. Ibland måste jag välja det, men många gånger blir jag helt överväldigad över kärleken jag  känner. Jag trodde aldrig att man kunde älska någon annan så mycket! 

Jag trodde heller aldrig man kunde älska någon annans barn så mycket. Denna lilla tjej på snart 4år har vuxit, busat, sovit, pysslat, målat och utvecklats enormt under de 10 månader jag följt henne. Jag älskar dig av hela mitt hjärta! Snart får jag träffa dig igen efter tre veckors uppehåll. 
Ina- you're the queen of my heart. Jag ska lära dig allt jag kan ;)

God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar